Page 6 - Πρώτα Χρηματοοικονομικά Βήματα
P. 6
ΠΡOΛΟΓΟΣ
Θυμάστε τον αγαπημένο σας καθηγητή που σας έκανε να αγαπήσετε τα μαθηματικά ή
την ιστορία ή το δίκαιο ή την πολιτική οικονομία; Σίγουρα κάποιος ή κάποιοι σας έρχο-
νται στο μυαλό. Το πιθανότερο είναι αυτός ο καθηγητής να σας προκάλεσε το ενδιαφέ-
ρον στο αντικείμενο που έμελλε να γίνει μια από τις μεγαλύτερες αγάπες στη ζωή σας.
Στη δική μου περίπτωση, ο καθηγητής ιστορίας ήταν εκείνος που μου ενέπνευσε το
ενδιαφέρον στις διεθνείς σχέσεις, γεγονός που με οδήγησε στην πρώτη μου δουλειά ως
δικηγόρος στο Διεθνές Δικαστήριο της Δικαιοσύνης στη Χάγη. Ακόμη και σήμερα ως
τραπεζικός, εξακολουθώ να ενδιαφέρομαι για τη διεθνή συνεργασία. Η επιρροή ενός
καθηγητή στους μαθητές του δεν πρέπει ποτε να υποτιμάται, καθώς οι επιλογές που
κάνουν τα παιδιά μας σε νεαρή ηλικία συνήθως καθορίζουν τη μετέπειτα πορεία στη
ζωή τους. Κάθε εκπαιδευτικός είναι σε θέση να επηρεάσει και να εμπνεύσει τους νέους.
Εξάλλου, αυτή είναι η σκέψη που τους δίνει κίνητρο ξεκινώντας τη μέρα τους κάθε
πρωί.
Από το 2018 που ξεκίνησε ο Ευρωπαϊκός Διαγωνισμός Γνώσεων για το Χρήμα
(European Money Quiz), χιλιάδες εκπαιδευτικοί σε όλη την Ευρώπη έβαλαν το κουίζ
στην τάξη τους. Περισσότερα από 100.000 παιδιά έπαιξαν το κουίζ στο σχολείο και εξα-
σκήθηκαν στο σπίτι με τα διαθέσιμα στο διαδίκτυο σετ ερωτήσεων.
Το κουίζ είναι μια ευκαιρία να μάθει κανείς για το χρήμα διασκεδάζοντας. Επιπλέον,
προσφέρει την ευκαιρία στους μαθητές κάθε χώρας να κερδίσουν ένα ταξίδι στις Βρυ-
ξέλλες και να διαγωνιστούν μαζί με μαθητές από άλλα σχολεία της χώρας στο εθνικό
διαδικτυακό κουίζ σε ζωντανή μετάδοση. Εξάλλου, δεν συμβαίνει συχνά ο καθηγητής
να σας ζητά να βάλετε τα βιβλία στην άκρη και να πιάσετε το κινητό σας, για να απα-
ντήσετε στις ερωτήσεις που εμφανίζονται σε απευθείας εθνική μετάδοση στον υπολο-
γιστή της τάξης σας.
Σχεδιάσαμε αυτό το κουίζ μαζί με ειδικούς στον τομέα της χρηματοπιστωτικής εκπαί-
δευσης που εκπροσωπούν τις τραπεζικές ενώσεις σε 30 χώρες, έχοντας έναν και μονα-
δικό σκοπό: την παρακίνηση εκπαιδευτικών και μαθητών για να μιλήσουν για τα χρημα-
τοοικονομικά θέματα και τον ρόλο των χρημάτων στη ζωή τους. Είμαστε περήφανοι για
την ανταπόκριση στο κουίζ, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία, υπάρχει ανάγκη στα σχο-
λεία ολόκληρης της Ευρώπης για ενίσχυση των οικονομικών γνώσεων των μαθητών.
Ολοένα περισσότεροι εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν ότι ο χρηματοπιστωτικός εγ-
γραμματισμός αποτελεί σημαντικό εφόδιο στη ζωή ενός ανθρώπου, ιδίως στην σημερι-
νή ψηφιακή εποχή που τα ηλεκτρονικά καταστήματα είναι ανοικτά 24 ώρες το 24ωρο,
7 ημέρες την εβδομάδα, κάνοντας την αγορά προϊόντων και υπηρεσιών πιο εύκολη από
ποτέ, αλλά ταυτόχρονα και πιο επικίνδυνη.