Ρυθμιστικά θέματα / Προστασία καταναλωτή
-
-
16 Μαϊου 2023
Δημοσίευση έκθεσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την εφαρμογή της Οδηγίας 2014/92/ΕΕ (‘PAD’) στα κράτη-μέλη της ΕΕ Δημοσίευση έκθεσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την εφαρμογή της Οδηγίας 2014/92/ΕΕ (‘PAD’) στα κράτη-μέλη της ΕΕ
Στις 12 Μαΐου 2023, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε 24σέλιδη έκθεση για την εφαρμογή της Οδηγίας 2014/92/ΕΕ (‘PAD’) στα κράτη-μέλη της ΕΕ.
Τα συμπεράσματα της εν λόγω έκθεσης σχετικά με την εν λόγω Οδηγία συνοψίζονται στα ακόλουθα:
- συνέβαλε στη δημιουργία διαφάνειας και συγκρισιμότητας των τελών στους λογαριασμούς πληρωμών,
- εξασφάλισε την πρόσβαση των καταναλωτών σε λογαριασμούς πληρωμών με βασικά χαρακτηριστικά που προσφέρονται από όλα ή πολλά πιστωτικά ιδρύματα σε κάθε κράτος-μέλος της ΕΕ, και
- έδωσε τη δυνατότητα σε όλους τους καταναλωτές εντός της ΕΕ να αλλάζουν εύκολα λογαριασμούς στην εγχώρια αγορά, συχνά δωρεάν.
Ως εκ τούτου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν κρίνει σκόπιμη την τροποποίηση της ‘PAD’ στο άμεσο μέλλον.
-
-
-
26 Απριλίου 2023
Έκθεση της Ευρωπαϊκής Αρχής Τραπεζών (‘EBA’) για τις συνήθειες των καταναλωτών χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών της ΕΕ για τη διετία 2022-2023 Έκθεση της Ευρωπαϊκής Αρχής Τραπεζών (‘EBA’) για τις συνήθειες των καταναλωτών χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών της ΕΕ για τη διετία 2022-2023
Στις 24 Απριλίου 2023, η ‘ΕΒΑ’ δημοσίευσε έκθεση για τις συνήθειες των καταναλωτών χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών της ΕΕ για τη διετία 2022-2023.
Στην έκθεση αυτή αναλύονται ζητήματα που αφορούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες λιανικής τραπεζικής προς καταναλωτές, όπως η ενυπόθηκη και καταναλωτική πίστη, οι καταθέσεις, οι λογαριασμοί πληρωμών, οι υπηρεσίες πληρωμών και το ηλεκτρονικό χρήμα. Περαιτέρω, αποτυπώνονται τα δύο (2) βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές: (α) απάτη στις πληρωμές μικρής αξίας και (β) υπερχρέωση και καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση οφειλών.
-
-
-
12 Απριλίου 2023
Δημοσίευση της αγγλικής έκδοσης της ΠΕΕ 215/2/03.02.2023 της Τράπεζας της Ελλάδος Δημοσίευση της αγγλικής έκδοσης της ΠΕΕ 215/2/03.02.2023 της Τράπεζας της Ελλάδος
Στις 11 Απριλίου 2023, δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα της Τράπεζας της Ελλάδος η αγγλική έκδοση της ΠΕΕ 215/2/03.02.2023 «σχετικά με τον κατάλογο των πλέον αντιπροσωπευτικών υπηρεσιών που συνδέονται με λογαριασμό πληρωμών και υπόκεινται στην καταβολή τέλους» (άρθρο 3 του Νόμου 4465/2017).
-
-
-
27 Φεβρουαρίου 2023
Δημοσίευση διόρθωσης της ΠΕΕ 215/2/03.02.2023 της Τράπεζας της Ελλάδος σχετικά με τον κατάλογο των πλέον αντιπροσωπευτικών υπηρεσιών που συνδέονται με λογαριασμό πληρωμών και υπόκεινται στην καταβολή τέλους (άρθρο 3 του Νόμου 4465/2017) Δημοσίευση διόρθωσης της ΠΕΕ 215/2/03.02.2023 της Τράπεζας της Ελλάδος σχετικά με τον κατάλογο των πλέον αντιπροσωπευτικών υπηρεσιών που συνδέονται με λογαριασμό πληρωμών και υπόκεινται στην καταβολή τέλους (άρθρο 3 του Νόμου 4465/2017)
Στις 23 Φεβρουαρίου 2023, δημοσιεύθηκε (ΦΕΚ Β’ 965) η διόρθωση της ΠΕΕ 215/2/3.2.2023 σχετικά με τον κατάλογο των πλέον αντιπροσωπευτικών υπηρεσιών που συνδέονται με λογαριασμό πληρωμών και υπόκεινται στην καταβολή τέλους (άρθρο 3 του Νόμου 4465/2017) (ΦΕΚ Β’ 619/9.2.2023).
Μετά την εν λόγω διόρθωση, στις πλέον αντιπροσωπευτικές υπηρεσίες συμπεριλαμβάνεται και η περίπτωση της υπηρεσίας «Πληρωμή οφειλών/ λογαριασμών».
-
-
-
10 Φεβρουαρίου 2023
Δημοσίευση ΠΕΕ 215/2/03.02.2023 της Τράπεζας της Ελλάδος σχετικά με τον κατάλογο των πλέον αντιπροσωπευτικών υπηρεσιών που συνδέονται με λογαριασμό πληρωμών και υπόκεινται στην καταβολή τέλους (άρθρο 3 του Νόμου 4465/2017) Δημοσίευση ΠΕΕ 215/2/03.02.2023 της Τράπεζας της Ελλάδος σχετικά με τον κατάλογο των πλέον αντιπροσωπευτικών υπηρεσιών που συνδέονται με λογαριασμό πληρωμών και υπόκεινται στην καταβολή τέλους (άρθρο 3 του Νόμου 4465/2017)
Στις 9 Φεβρουαρίου 2023, δημοσιεύθηκε (ΦΕΚ Β’ 619) η ΠΕΕ 215/2/03.02.2023 της Τράπεζας της Ελλάδος σχετικά με τον κατάλογο των πλέον αντιπροσωπευτικών υπηρεσιών που συνδέονται με λογαριασμό πληρωμών και υπόκεινται στην καταβολή τέλους (άρθρο 3 του Νόμου 4465/2017).
-