Κώδικας Δεοντολογίας που υιοθέτησε η ΕΕΤ για τη διαφημιστική προβολή χρηματοπιστωτικών προϊόντων και υπηρεσιών που προσφέρονται από πιστωτικά ιδρύματα
Στις 12 Μαρτίου 2007 τίθεται σε ισχύ ο Κώδικας Δεοντολογίας που υιοθέτησε η Ελληνική Ένωση Τραπεζών για τη διαφημιστική προβολή χρηματοπιστωτικών προϊόντων και υπηρεσιών που προσφέρονται από πιστωτικά ιδρύματα. Ο Κώδικας υιοθετήθηκε με γνώμονα τη διασφάλιση υψηλού επιπέδου προστασίας των καταναλωτών κατά την προώθηση της διαφημιστικής προβολής προϊόντων και υπηρεσιών που προσφέρουν οι τράπεζες-μέλη της.
Ορισμένες από τις καταγεγραμμένες στον Κώδικα αυτό γενικές αρχές που υιοθετούν εθελοντικά η ΕΕΤ και οι τράπεζες-μέλη της και συμπληρώνουν τον ισχύοντα Κώδικα Τραπεζικής Δεοντολογίας της ΕΕΤ αποτελούν:
-
η περιγραφή στη διαφήμιση με τρόπο που να ανταποκρίνεται στην αντίληψη του μέσου καταναλωτή των κύριων χαρακτηριστικών των διαφημιζόμενων προϊόντων και υπηρεσιών, ώστε να είναι δυνατή η σύγκρισή τους ως προς τα βασικά τους χαρακτηριστικά και κυρίως τα οικονομικά,
-
η ρητή αναφορά του ΣΕΠΠΕ στις διαφημίσεις που περιέχουν αριθμητικά στοιχεία κόστους,
-
η έμφαση στην αναφορά του χρόνου έναρξης και λήξης προνομιακού όρου που τυχόν περιλαμβάνεται στη διαφήμιση
-
η προτροπή προς τους καταναλωτές σε κάθε διαφήμιση προϊόντος ή υπηρεσίας να αναζητήσουν περισσότερες πληροφορίες από το πιστωτικό ίδρυμα, και
-
η έμφαση στο σεβασμό της ιδιωτικής ζωής του καταναλωτή
Η έκδοση του Κώδικα εντάσσεται στη γενικότερη προσπάθεια που καταβάλλεται από την ΕΕΤ και τα μέλη της για την ενίσχυση της ενημέρωσης των καταναλωτών και την ουσιαστική βελτίωση της προστασίας τους.